Pedagógusok gyermekszegénység percepciója

Évszám: 
2006

A kutatás során arra a kérdésre kerestünk választ, hogy a csepeli pedagógusok hogyan látják a kerületi gyermekszegénységet. E feltevés gyakorlatilag két kérdést rejt magában: Milyen szemüvegen keresztül, és konkrétan mit látnak, mit érzékelnek a pedagógusok. Ez utóbbit alapvetően befolyásolja a pedagógusok nézőpontja, azaz hogy a gyermekszegénység mely vetületével találkozik, s arra milyen távolságból van rálátása. Magyarán, hogy milyen szintű és melyik oktatási intézményben dolgozik, valamint milyen státuszban találkozik a gyerekekkel. Ennek ismeretében határoztunk úgy, hogy a kutatást a 3-18 éves korosztállyal foglalkozó óvónőkre és osztályfőnökökre terjesztjük ki. Ugyanakkor vizsgálnunk kellett azt is, hogy az adott pedagógus milyen intézményi környezetben találkozik a gyermekszegénységgel, ezért külön gyűjtöttünk adatokat az óvodáktól és az iskolásoktól is 2006 tavaszán.

 

A kutatási beszámoló elolvasható a csatolmányban.

©2012 ARTSZ / SZAKKOLLEGIUM@ANGELUSZ.ELTE.HU / 1117 BUDAPEST, NÁNDORFEJÉRVÁRI ÚT 13. / ARTKELE DIZÁJN | HAJNALI2 DEV