Kampánykutatás

Kutatószeminárium, ahol hálózatelemzési és tartalomelemzési (diszkurzus elemzési) technikákkal elemezzük a 2014. tavaszi országgyűlési és EP választások kampányait, a kampánytémákat, és a kampányok keltette vitákat a közösségi médiában. A cél az, hogy bemutassuk, hogy milyen témák merülnek fel a különböző oldalakon, illetve melyik oldal hogyan mutat be, vagy épp hagy figyelmen kívül egy témát. A kutatás azonban nem csupán a pártok kommunikációjára, hanem a közösségi médiában lévő vitákra is fókuszál, amelyeket a pártok oldalain lévő felhasználók generálnak.
 
A kutatás viszonylag komplex, több lábón álló, a következő területeken végezhetünk elemzést:
 
• Pártok saját Facebook oldalain vizsgáljuk, hogyan kampányolnak, milyen témákat és hogyan tálalnak.
 
• Mely témákra milyen reakciók érkeznek a pártok saját Facebook oldalain illetve néhány kiemelt országos médiatermék FB oldalán. Az így kapott témákból témahálókat hozunk létre.
 
• Hogyan változik a politikai FB oldalakon lévő felhasználói aktivitás a kampány ideje alatt.
 
A pontos kutatási tervet a kurzus hallgatóival együtt állítjuk össze, annak megfelelően, hogy a résztvevők milyen technikákat részesítenének előnyben. 
Év: 
2014
Szemeszter: 
Tavaszi
Típus: 
Műhely
©2012 ARTSZ / SZAKKOLLEGIUM@ANGELUSZ.ELTE.HU / 1117 BUDAPEST, NÁNDORFEJÉRVÁRI ÚT 13. / ARTKELE DIZÁJN | HAJNALI2 DEV